Znajdujesz się na stronach starej wersji serwisu!
Aktualną wersję znajdziesz pod adresem webmade.org.

Tworzenie własnego kursora

podglądJeżeli chcesz aby w twojej grze był niepowtarzalny kursor który pasuje do twojej gry (lub strony www) ta porada pomoże ci go stworzyć.

zd.1.Na początek stwórz 'movie clipa' który będzie przedstawiał twój kursor, następnie wejdź w jego edycje i zmień jego położenie na takie ja na zd.1. Warstwę w której umieściłeś kursor nazwij "kursor", następnie stwórz drugą warstwę i nazwij ją "akcje" (oczywiście warstwy tworzymy i nazywamy w 'movie clipie' "kursor", a nie na głównej scenie). Teraz przejdź do drugiej klatki w warstwie "kursor", i naciśnij klawisz 'f5' aby skopiować klatkę. Przejdź do pierwszej klatki w warstwie "akcje" i wstaw tam kod:

_root.kursor._x=_root._xmouse;
_root.kursor._y=_root._ymouse;

Powyższa akcja powoduje, iż obiekt umieszczony na głównej scenie o nazwie "kursor" czyli nasz 'movie clip' kursor (za chwilę nazwiemy jego klon) ma takie same wartości osi 'x' i 'y' jak kursor myszki. Przejdź teraz do drugiej klatki w warstwie "akcje" i utwórz ujęcie kluczowe klawiszem 'f6'. Wstaw do drugiej klatki taką samą akcje jak powyżej z tym, że dodaj jeszcze tą linie kodu:

gotoAndPlay(1);

Powyższej akcji chyba nie trzeba tłumaczyć. Przejdź teraz do sceny głównej i umieść w niej klon naszego kursora, klon ten nazwij "kursor". Zaznacz nasz klon i dodaj do niego akcje:

onClipEvent (load) {
Mouse.hide();
}

Powyższa akcja powoduje, że gdy załaduje się nasz 'movie clip' kursor myszki zostaje ukryty, dzięki czemu widać tylko nasz kursor. Tak oto w prosty sposób wykonałeś swój kursor.

Piotr 'zakaru' Szarmach

© 2004-2006 by webmade.org
kamieniarstwo :linki sponsorowane
valid xhtml
valid css